Online Markedsføring

Når budskabet skal ud rigtigt, på de bedste online platforme
Menu
Online tilstedeværelse og eksponering af budskaber gennem værdiskabende content – på website og de sociale medier.

Online markedsføring er en kombination af rigtig mange tiltag, og alt efter hvilken virksomhed og hvilket produkt man har, er der forskellige greb, der er vigtigere at trække i end andre. Oftest deler man det op i organisk og betalt online markedsføring:

Organisk markedsføring
Den organiske markedsføring er den, man kan lave gratis. Gennem fokus på SEO, mens dit website programmeres og opbygges, kan man skabe betingelserne for en god rangering blandt søgeresultaterne på Google. Og lad os slå fast, at når vi snakker søgemaskiner, snakker vi om Google. Ud over programmeringen ligger der også en opgave i at give dine sider unikke og sigende titler og beskrivelser. Google rangerer ikke din beskrivelse, men den kan være udslagsgivende, når den besøgende skimmer de forskellige resultater. Derudover er gode overskrifter og tags på billeder også et must. Det altoverskyggende emne lige nu er dog indhold – eller content – som det hedder inden for markedsføring. Du skal have unikt og relevant indhold for at fastholde dine besøgende. Jo længere tid dine besøgende bliver på dit site, jo højere bliver du rangeret.

Linkbuilding
Linkbuilding er også en af de teknikker, du kan gøre gratis brug af. Det gælder i sin enkelthed om at få andre til at linke til sit website. Der er dog forskel på værdien af det enkelte link, og Google er blevet ret god til at gennemskue ægtheden og relevansen af et link, så der skal vælges med omhu. Linkbuilding kan også komme fra blogs eller sites, hvor du kan blive oprettet af forskellige årsager fx via cookies eller co2-mærkatet. Spørg os, eller lad os varetage din søgemaskineoptimering, hvis du er i tvivl.

Betalt online markedsføring
Betalt online markedsføring dækker over en række platforme, hvor du kan annoncere. Du definerer i høj grad din egen målgruppe og demografi. Du kan altså komme langt, hvis du bruger dit budget med omtanke og har den tekniske knowhow. Man kan meget hurtigt komme til at bruge mange penge på kort tid, hvis man ikke har den rigtige strategi og vælger de rigtige søgeord.

Google AdWords
Vi kan hjælpe med at finde de rigtige søgeord, den bedste annoncetekst samt sørge for, at der bliver fulgt op på kampagnen. Med Google AdWords kan man sammensætte sine søgesætninger, så man bliver fundet på et ord, en sætning eller en del af en sætning. Man kan faktisk også vælge ikke at blive fundet på udvalgte ord. Det er vigtigt, at man opbygger sine annoncer korrekt for at få mest ud af sine penge, og ikke mindst er det vigtigt at være kreativ, når man vælger sine ord. Man kan også vælge at split-teste sine annoncer for at måle deres effektivitet.

Google Analytics
Analytics er et gratis værktøj, som Google stiller til rådighed. Man bruger Analytics til at måle sine besøgende, de besøgendes varighed, deres demografi, deres handlinger og deres kliks. Du kan for eksempel bruge Analytics til at:

  • overvåge konverteringsrate og måle på forskellige kilder af trafik
  • danne overblik over geografisk placering af besøgende med henblik på målretning af fremtidig markedsføringsstrategi
  • holde øje med, hvilke sider der er mest besøgt
  • se, hvor lang tid de besøgende opholder sig på sitet
  • se, hvem der henviser til dit site
  • se, hvor stor omsætningen har været

Content marketing
Content marketing er en af de vigtigste dyder lige nu. Med godt content på både sit website og de sociale medier kan man fastholde sine brugere og få dem til at interagere med og dele sit indhold. Vi kan hjælpe med at finde det rette indhold til den rigtige målgruppe, gennem en kombination af sociale medier, video, infografik og kampagnesites med kreativt indhold, der skaber værdi for målgruppen, samtidig med at den eksponerer budskaber eller et brand. 
 
Social Media
De sociale medier som facebook, Instagram, SnapChat, LinkedIn og mange flere er blevet en naturlig del af hverdagen for de fleste. Det udgør et marked, som man ikke kan ignorere, men det kræver, at man finder ud af, hvor man skal lægge sine kræfter. De har hver især fordele og ulemper, og det kan blive et dyrt bekendtskab, hvis man ikke går ind i det med en god portion viden og forberedelse. Fælles for dem alle er, at du kan annoncere ret specifikt og dermed nå din målgruppe. Vi kan hjælpe med tilstedeværelsen samt eventuelle annonceringer.

Video Marketing
Da Google er blevet meget opmærksom på, hvor længe besøgende opholder sig ens website, er videoelementer blevet en vigtig parameter. Billeder siger mere end ord, og vi har alle en tendens til at se videoer i længere tid, end vi gider bruge på at læse en tekst. Derfor kan en god video være guld værd for din rangering.

Før krævede det en del at lave video, men i dag kan alle tage en video med smartphone, og med den rette intro/outro kan den komme til at ligne en million. Det kan vi hjælpe med, da vi har mange års erfaring med motion graphics. Her er nogle af de ting, du kan bruge din video til:

  • Viral effekt, der gør det muligt at skabe mange visninger, f.eks. gennem YouTube og facebook
  • YouTube-kanal, som folk kan abonnere på
  • Embedding (indlejring) af YouTube på websitet
  • Produktvideoer eller profilfilm, der er inspirerende, oplysende og vejledende

Kontakt os her